Kebab

Så har det hänt igen! Idag var det på nyheterna att det var blandat fläskkött i kebaben!! Snart kommer det väl att stå i innehållsförteckningen på all mat att det kan finnas spår av gris,häst,fågel & fisk!! Ja även jordnötter!! Så ibland är det skönt att man gillar laga den mesta maten själv,även att ha tillgång till inhemska råvaror! Fisk,älg,ren,bär och svamp kan vi få tag på själva eller av släkt.En riktig lyx egentligen när man tänker efter! Så tillbaka till kebaben! Fick för ett tag sen ett tips på enkel kebab! Å hejbara va gott det var,jag änvände mig av älgfärs men annan färs funkar säkert lika bra! Här är receptet KEBAB hemmagjord 500g nötfärs kebabkrydda (har inget mängdmått ,men man får smaka sig fram) cayennepeppar salt Blanda färsen med kryddorna Tryck ut färsen tunt,tunt på en bakplåtsklädd ugnsplåt Grädda i 200graders varm ugn i ca 10-15 min Klipp el skär i småa bitar Jag serverade pommes,lök,grönsaker och orientdressing till kebaben!! Yummi!! Hoppas ni törs pröva. Vi tyckte iaf att det va gott Och så vet man (förhoppningsvis) vad som man stoppar i sig!

Kommentarer:

1 Irene Stoltz Öhman:

skriven

Va kul Erica, nu är du igång med en av dina planer. Jag testade rulle varianten, den blev också god. Du har rätt i att det blir extra gott när man vet vad man stoppar i sej./ Irene

Kommentera här: