Idag är det 9 år sedan...

I afton, typ kl 20.20 är det exakt 9 år sedan mitt liv förändrades på ett ögonblick!
Jag var på fel plats vid fel tidpunkt!
Å hela min tillvaro blev annorlunda och inte sig likt.
 
Jag och en kompis var ute på en kvällspromenad som vi gjorde tillsammans flera kvällar i veckan.
Vi hade en runda på ca en mil.
Denna kväll hade vi även hans dotters häst med.
När vi hade ca 2 km kvar mötte vi en skoter som kom körandes emot oss på vägen i hög fart.
Minns att jag sa att han körde så nära att hade jag sträckt ut handen hade jag daskat föraren med hansken i ansiktet!
Efter en liten stund hör vi att han kommer tillbaka,i full fart.
Jag saktar på mina steg så jag går efter hästen,vänder mig om och det sista jag minns är skoterns lyse!
Minns lite från akuten att jag frågade om min granne jobbade och gav henne order om att få mina barn som var hemma själva till sin pappa och att hon skulle ta in posten och att se om huset.
Dom gav mig något att sova på och så blev det ilfart från Kalix till Sunderbyn.
 
Jag hade blivit påkörd bakifrån av skotern,landat på skoterhuven och flygit till andra sidan vägen.
Ådrog mig en svår underbensfraktur (läkarna hade diskuterat ampution men tyckte att jag var för ung och gjorde ett test), skoterskidan skar ett djupt jack i hälen så den fick sys fast och det som gör mitt liv till en kamp idag är wippen i nacken.
 
Fick genomgå 4 operationer under de 5 veckor jag bodde på lassarettet och fick testa två hoffmansställningar på benet.
Hade hoffmansställning som höll ihop benet pga att dom inte kunde gipsa mitt ben. 
Foten satt ju bara fast i några senor efter olyckan.
Hade ställningen i 5 månader, 1 månad hade jag en aircast. Typen sko som skulle stabilisera benet.
 
Min första benställning
 
Mina fina vänner fixade mitt 39årskalas på sjukhuset
 
Min andra ställning,ser ut som jag har fastnat i ett barnvagnshjul!!
Tio pinnar genom benet och fastborrat
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Bibbi:

skriven

Hua vilken hemsk olycka du var med om !
Jag hoppas att den som orsakade dig detta fick ett ordentligt straff. Det minsta jag kan tycka.
Sänder dig en riktigt varm styrkekram på årsdagen.

Kram Din vän Bibbi

2 Irene:

skriven

Ja Erica, jag kommer ihåg den lilla artickel som jag läste i NSD och tyckte det var hemskt med alla som kör som idioter på vägen med skoter. Sedan skulle det visa sej att det var du som fortfarand får kämpa med smärtor och sviter från denna händelse som tog så litet utrymme i tidningen men som upptar hela ditt liv. Kram / Irene

3 Adeline Kandalaftne:

skriven

Jag tycker att du är väldigt stark. Tänk att du tog dig genom sånt och fortsatt att le! Du inspirar mig. Tack!
Kram!

Svar: Tack älskade vän!Hade jag blivit bitter hade det inte hjälpt mig komma ur rullstolen!!
Man måste göra vägval ibland!
Kramar i massor, fina vänner gör ju livet lättare att leva!!
Erica Hermansson

4 ann-sofie:

skriven

fyy vad hemskt,hoppas du är helt återställd idag

Svar: Tyvärr så är jag hemma med sviterna efter olyckan. Fick en rejäl wipp i backen som gör att jag inte orkar el kan göra så mycke med armarna. Flera dar i veckan tar jag mig knappt från sängen! Kronisk värk på de... Så jag blir sämre å sämre, mer å mer värk... Bloggen och matlagning är min hobby!Kram//erica
Erica Hermansson

Kommentera här: