Rudolf,min favorit ren!!

Har lekt lite med sockerpasta idag.
Blev en Rudolf.
 
 
 
Sen blev det att göra mitt vuxengodis.
Mandelmassa och romrussinbollar
Hade ju haft russinen i rom över natten
 
Rev 250 g mandelmassa
Tillsatte 1 dl romsprängda russin
Rullade småa bollar
In i frysen ca 1 tim innan jag doppade dom i smält choklad
 
 
 
Två romrussinkulor fick en pinne i sig och blev cakepopsRudolf!!
 
Middag idag blev en klar favorit
Kyckling i julmustsås och klyftpotatis
Började med att skala potatis och morötter
Skar potatisen i klyftor och morötterna i stavar.
Kokade potatisklyftorna och morötterna i 5 min i saltat vatten
Häll bort vattnet och låt potatisen ånga sig torr i ett durkslag och sen på en handduk
 
 
Lägg sen potatisen på en plåt,en delad lök och fetaost i bitar,salta lite,lite timjan och lite olivolja.
In i ugnen på 175-200 grader 30-45 min
 
Kyckling i julmustsås
4 pers
 
4 st kyckling fileer
smör att steka i
2 dl creme fraich
2 dl julmust
1 hönsbuljongtärning
1 tsk malen ingefära
1 tsk timjan
1 tsk soja
 
Stek kycklingfileerna i smöret
 
Lägg fileerna åt sidan
Vispa ner creme fraichen i stekskyn,häll i julmusten,buljongtärning,kryddorna och sojan
Koka upp
Lägg i kycklingfileerna och låt småputtra i ca 10 min
 
Servera med potatisen
 
 
Måste bara säga att den gröna surabilarfudgen vart supergoood
 
 
 
Kram//Erica
 

Kommentarer:

1 Bibbi:

skriven

Ännu mer av det goda på din blogg :)
Måste testa din kyckling någon dag.
Vi älskar kyckling i alla dess former.
Romrussin är ju inte heller fel ;)

Kram Bibbi

Svar: Kycklingen är en bland våra favoriträtter. Sen den surabilarfudgen var riktigt gooood! Rekommenderar den!! Kram Erica
Erica Hermansson

Kommentera här: