Seskarö

Idag rullade vi iväg, bil & husvagn styrdes till Seskarö. Taikons med trätältet är vi!
Åkte före kl 9 hemifrån imorse, hade fixat picnickorg så när vi kom fram åt vi brunch!
Kycklingwraps, skink & ostrullar med pickles, potatissallad och vitlökssås bjöd jag på. Ja kaffe och mjölk serverades åxå.
Kycklingen till wrapsen hade jag marinerat och stekt i strimlor.
Marinad; olja, soja och grillkrydda och aromat.
Sallad ,tomat, gurka och majs. Sen toppade vi dom med sås och potatissallad( vitlökssås och pot.sallad finns i annat inlägg)
Rullat in i runda tunnbröd, typ Njalla.
Rullarna är smörade, pickles som jag brett ut över hela brödet sen la jag 3 ostskivor vid ena kortänden. Sen 2 skinkskivor lades på osten. 
Sen rullas den ihop från kortänden, hårt. Dela på mitten. Lägg i en burk. Görs med fördel dan innan.
Lite chill på stranden. I horisonten ligger Finland.
 
Middan wookades ute i blåsten på murrikkan. (Recept i tidigare inlägg) ,lime/honungssås och limesmör serverades som vanligt till. 
 
Blev jätteglad över denna kommentar !
 
Kram//Erica

Kommentarer:

1 Irene:

skriven

Stort Grattis, och tänk att jag som fått ta del av dina recept både "praktiskt" och teoretiskt. Det var väl roligt att bli uppmärksammad på det sättet. Grattis igen, kompis!

2 Elina :

skriven

Duktiga mami!!!!! Önskar att jag hade ärvt din kulinariska ådra. Börja blogga på hittarecept.se! Puss!!!!

Kommentera här: