Dagens fynd!

Man kan tro att vi bara äter kött, men faktiskt äter vi väldigt ofta fisk! 
Är född i Tärbaby så jag är uppvuxen på röding och börting. Så ofta vi kan åker vi "hem" och försöker fiska upp ett rödingsgäng. Gott att ha i frysen
Våren 2013
Men idag blev det en annan typ av fisk som fiskas ute i havet av svärfar. Vi hjälper till att fiska så gott vi kan och hinner! Även jag har lärt mig att fileea aborre!
Så idag blev middan aborrfile på morotsbädd med crème fraîche täcke.
Riv morötter grovt, lägg ett tunt lager i en ugnsform.
Lägg fisken på morötterna och salta och peppra med citronpeppar.
Rör ihop crème fraîche med lite majonäs och lite riven ost. 
Smeta ut röran över fisken och sätt in i 175grader varm ugn. Tar ca 20min att bli klar, lika länge som att koka potatisen som äts till.
Så nu är man mätt. 
Blir fisk imorgon också pga att jag tagit fram ett fryst fiskpaket av misstag!
Idag har jag köpt gamla Allt om mat! Mycke läsning & inspiration för en billig penning!
Kram

Kommentarer:

1 lantlivsanette:

skriven

Gomorron !! Vilken fin blogg du har !! Lycka till.
Kraaam Anette

Svar: Tack Anette ! Kram Erica
Erica Hermansson

2 Anonym:

skriven

Enkel o mycket god

Svar: Älskar fisk!Kram//Erica
Erica Hermansson

Kommentera här: