Grillextra!

Så har det varit hockey final som Sverige vann, heja heja! Jättekul fast jag kan ärligt erkänna att jag är inte så brydd
Inte Sigge hellre som synes.
Jag har funderat på lite mera mat istället!
Potatis är ju något man ofta äter till grillat, kanske mest som potatissallad el pommes! Men jag kan rekommendera en annan ganska slapp men fullt användbar potatis( i väntan på färskpotatisen) 
Den är ju förkokt så det är ju bara att steka el värma den i sjudande vatten. 
den är väl inte godast som den är men smaksatt är den helt ok. Vi har marinerat den i vanlig färdigblandad grillmarinad original innan vi stekte den på grillens stekplatta. Går ju även i stekpanna murrika el i en wookpanna till grillen.
Vitlökspotatis är en klar favvo i våran familj.Man kokar potatisen klart och häller bort vattnet. Sen tillsätter man ca 30g smör, pressar ner 1-2 vitlöksklyftor och hackad persilja. Rör om tills smöret smält. Gör inget om potatisen går sönder. Yummi nu blev Jag hungrig!
Min man brukar grilla dubbelfrallor med hamburgerdressing mellan. 
Igår tog jag ett mjukt tunnbröd som jag la ost på och vek dubbel sen stekte på låg värme i smör i stekpannan. Skar dom i snibbar och smulade över oregano! Kram
PS. Om du vill ha tips på mat, skriv gärna en kommentar. Tycker det är roligt att någon läser och även tar sig tid att skriva en rad! Har du något gott, skriv en rad! Kram, nu ska jag njuta av kaffe och sol!
 

Kommentarer:

1 Cecilia:

skriven

Ger mig till känna att jag smyger runt här ibland! Kram

Svar: Men så trevligt! Välkommen så ofta du vill//kram Erica
Erica Hermansson

Kommentera här: