Sushi på mitt vis!

Igår lagade jag sushi som jag lovat. Men pga att inte alla inte gillar el hade smakat sushi gjorde jag den på mitt vis!
Först ett gäng med lax och så med marinerade räkor!
Sedan några med fläskfilé ,några med kyckling och en parmaskinkrulle med mozzarella.
Vårrullar med köttfärsfyllning, vårrullar med vegetarisk fyllning och små knyten med fetaost/lök/tomatfyllning! Mätta blev vi allihop. Skriver inget recept på sushi, recept på hur man gör med riset står så bra på sushirisförpackningen. Jag fegar och använder gravad lax. Räkorna marinerar jag i: 1/2 dl japansk soja 1/2 msk riven ingefära 1/2 finhackad röd chili 1 riven vitlöksklyfta 1 msk sesamfrön 1/2 dl olja Efterrätt blev citronglass med varma hallon. Vispa 5 dl grädde lagom fast. Rör ner 2 msk lemon curd Vänd ner 1 1/4 dl sötad kondenserad mjölk Fyll i cupcaksformar av silikon el papper. Sätt i frysen i 5 timmar Serveras med varma hallon el andra varma bär el en god hemmagjord chokladsås!
 

Kommentarer:

1 Elina:

skriven

Du är så duktig mami, puss

2 Go Gubben:

skriven

Å de va supergott å trevligt mitt hjärta :-)

Kommentera här: