Biscotti

 
Detta älskar jag, ett grundrecept som man kan smaksätta efter tycke och smak.
Jag gjorde fyra varianter.
Vanliga, vanliga som doppats i smält choklad, saffran och choklad.
 
BISCOTTI
75 g mjukt smör
3 dl socker
3 ägg
2 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
7 dl mjöl
150 g grovhackad sötmandel
 
Vispa smör, socker och vaniljsocker pösigt.
Vispa ner ett ägg i taget.
Sikta ner mjölet och bakpulvret.
 
Smaksättning:
 
1 pkt saffran 
el 
2 msk kakao ( jag bytte ut sötmandeln mot pinjenötter i dessa)
 
Rulla ut till två längder.
 
Grädda i 200 grader i 30 min.
 
Skär i bitar och lägg tillbaka kakorna på plåten med snittytan upp.
 
Grädda/torka kakorna i 120 grader i 15-20 min, ta ut kakorna och vänd på dom.
Låt vara inne 15-20 min till!
 
(när kakorna kallnat kan man doppa biscottin i smält choklad)
 
 
Saffransbiscotti.
 
 
 
 
Biscotti
(det vaxade tidningsbakpappret från klaraform.se)
 
Dom vanliga Biscottisarna som chokladdoppats.
 
 
 
 
Chokladbiscotti med pinjenötter
( påsen från Klaraform.se)
 
 
Kram//Erica

Kommentarer:

1 coffeeandcupcake.blogg.se:

skriven

Nått liknande gjorde vi på mitt jobb för ett tag sedan, riktigt goda va dom :)

Kommentera här: