Födelsedag igår, 48 år!

Ja då har ett år till gått.
48 år.
Vi var på STOR LOPPIS i Boliden, nån stor loppis kan jag inte tycka att det var.
Men god lunch sålde dom,
 
palt, smör och lingonsylt!!
 
 
 
Middag blev hammagjord pizza med kassler, färska champinjoner och mozzarella.
Väldigt gott med pizzasalladen som jag gjorde dagen före och lite orientdressing.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Min tårta.
Fylld med nutella och spacklad med mashmallowsfluff.
I botten en brun tårtbotten, ett lager mmf, sen remsor av rulltårtsbotten (gjorde 2 rulltårtsbottnar) som har nutella.
Rulla en hög rulltårta på chokladbotten
På med mera mmf och avsluta med en brun tårtbotten på toppen.
Spackla hela tårtan med mmf.
 
RULLTÅRTSBOTTEN
3 ägg
1,5 dl socker
2 dl mjöl
1 tsk bakpulver
250 grader i 5 min
 
 
BRUN TÅRTBOTTEN
Den bruna tårtbotten gjorde jag i 3 glas
i glas 1 knäckte jag 2 ägg
i glas 2 fyllde jag lika mycke socker som det fanns ägg i glas 1
i glas 3 satte jag en del cacao och en del mjöl, så det blev lika mycke som äggen
1 tsk bakpulver
175 grader i 20 min
 
 
Kram//Erica
 
Lämna gärna en kommentar ,blir väldigt glad när jag får en sån!
 
 

Kommentarer:

1 Bibbi:

skriven

Va läcker tårtan ser ut :)
Hoppas du fick en riktigt fin födelsedag igår.
Egengjord pizzasallad är ju så mycket godare
än den man köper.
Det mesta man gör själv blir mycket godare :)

Kram Bibbi

Kommentera här: