När John Blund glömmer bort att komma förbi....

Kl 3 i morse kokade jag en panna kaffe, gjorde ett gäng tunnbrödsrullar med skinka ost och pickles. Sen fyllde jag ett gäng hinkar å skålar med vatten och ställde ut i kylan. -23 grader visade termometern på morgonkvisten.
Så med en mugg rykande varmt kaffe och under filten mojnade jag och Sigge i soffan och såg tv. Inte mycke att se den tiden. Var mest tvshop.
 
 
Sigge trivs bäst inne under filten när det är kallt!
 
Så här fina blev islyktorna.
 
 
 
Middan blev spagetti med köttfärsröra.
Så enkelt och så gott med ketchup och riven parmesan.
Finhackade en gul lök och fräste den i smör i gjutjärnsgrytan.
Smulade ner köttfärs och brynte den med löken. Tillsatte 1 köttbuljongtärning och 2 dl vatten. Och så får det puttra ett tag.
1 burk med skivade champinjoner, spadet också hälldes ner i grytan.
smaka av och krydda med Salt och vitpeppar  om det behövs.
Rör ner en liten burk creme fraîche.
Låt allt puttra tills spagettin kokat klart, ca 8 min
Kvällsmys i soffan
 
Kram//Erica
 

Kommentarer:

1 Bibbi:

skriven

Så otroligt fina ljuslyktor du gjort :)
Ja nog är pasta med köttfärsröra eller sås
otroligt gott ;)
Jag brukar även göra gratäng på detta ibland.
Fin täljsten du har eld i !

Kramelikram //Bibbi

2 Bibbi:

skriven

Sigge ser så förstående och belåten ut :)

Kommentera här: