Picknickwraps

 
 
 
1 juli skriver vi idag.
Oj vad dagarna och månaderna rasslar iväg.
Idag har vi haft en skön dag här i norr.
Så vid 17-tiden hade vi 20 grader och vi drog ut med picknickkorgen till Bovikenscamping.
I korgen hade jag packat wraps , kaffe, mjölk och lite fika.
 
 
I wrapsen ( tortillabröd) hade jag stekt fläskytterfilé som jag kryddat med grillkrydda,
stekt halloumi,
picklad rödlök,
mangotärningar,
machesallad och
en egengjord dressing (recept längre ner)
Dressing
1 dl créme fraîches 
1 msk majonäs
1/2 påse Knorr Italiensk kryddblandning
1/4 finhackad röd paprika 
10cm gurka, finhackad
finhackad picklad rödlök
 
 
Vik ihop bröden, vira in wrapsen i bakplåtspapper knyt ett snöre omkring så dom håller ihop.
 
 
 
 
 
 
Kram//Erica

Kommentarer:

1 Mimmi:

skriven

SÅN VILL JAG HA NÄR JAG KOMMER HEM!!!!! <3

2 Jennie:

skriven

Åh det här skulle passat mig perfekt att göra när man har utedag i trädgården med familjen!Var har du fått tag på pappret runtom?btw jätte mycket gott och fint du har i din blogg!!!!!!kram

Svar: Tack!Pappret är från www.klaraform.se
Det är ett smörgåspapper, finns i rutigt åxå. Tycker det är såå fint!
Kram//Erica
Erica Hermansson

Kommentera här: