KRÄFTSTRÖMMING

 
Detta är väl husmanskost om något?!?!
Dilldoftande Kräftströmming med kokt potatis
 
 
KRÄFTSTRÖMMING

4 port
600-800 g strömmingsfilé
salt
smör
 
Tomatsås:
1 burk tomatjuice (jag använde krossade tomater på burk)
1/2 dl vatten
2 tsk dillfrö
2 msk finhackad dill
1 msk tomatpuré
1 msk ketchup
 
Ugn 200 grader
 
klipp av ryggfenan på filéerna

salta
rulla ihop fileérna med köttsidan utåt
smöra en ugnsform och ställ rullarna tätt i en ugnssäker form
 
blanda ingredienserna till tomatsåsen i en skål
häll såsen över strömmingen
toppa med lite flytande margarin
 
tillaga mitt i ugnen tills fiskköttet är fast, ca 30 min
 
 
 
serveras med kokt potatis och husmans
 
Kram//Erica
 

Kommentarer:

1 Erika Skogly:

skriven

Ooo, här var det ny layout. Trevligt! Och spännande, god mat! Ha en fin kväll Erica!

Svar: Tack Erika!Man måste ju testa nya grepp hehehe!!
Kräftströmming är gott,brukar servera den kall på julbuffen!
Kram//Erica
Erica Hermansson

2 Lantlollan:

skriven

Det där är en favorit för mig! Mums! Men jag brukar rulla dem med skinnsidan utåt :)
Tack för att du tittade in hos mig på min blogg för några dagar sen, förresten, och tack för dina snälla ord! Nu gör jag ett besök hos dig och konstaterar att den här bloggen kommer jag att följa framöver! :) Jättefin och med min typ av mat!

Svar: Tack för de fina orden,blir sååå glad. Dom värmde mycke en sånn här gråtorsdag som vi har här i norr idag. Förresten, vars är solen???Bakar lite grövre bröd idag.
Ha en toppentorsdag du me!
Kram//Erica
Erica Hermansson

Kommentera här: