LAX I KAVIARSÅS & PRESSAD POTATIS

Så var det fiskemiddag.
En av den godaste till på köpet!
Det fina är ju att man lagar allt i en form.
 
LAX I KAVIARSÅS ca 6 port
1 kg lax, skuren i port.bitar
Lägg laxen i en ugnsform
Salta och strö över citronpeppar
 
Lägg vit sparris i bitar från en liten burk över fisken
Koka såsen av:
3-4 dl grädde
3-4 dl creme fraiche
2 fiskbuljongtärningar
Koka upp såsen,koka tills tärningarna smält
Ta bort kastrullen från plattan och vispa ner knapp 1/2 tub Kaviar i såsen
Häll den varma såsen över fisken
In i 175 grader varm ugn i ca 30 min
 
Servera med pressade potatis
 
Kram//Erica
 

Kommentarer:

1 Bibbi:

skriven

Åh va gott det ser ut och låter 😃
Tror jag kommer över en sväng 😉
Kram kram

Svar: Det är en av våran favoritmaträtt! Testa gärna, du kommer inte att ångra dig! Kram//erica
Erica Hermansson

2 Maria Hermansson :

skriven

Blivit våran favvorätt oxå

Svar: Va trevligt Maria!! Joo den är väldigt god och så enkel att göra.Brukar ibland steka fisk och koka såsen och servera såsen på sidan om!!
Kram//Erica
Erica Hermansson

3 Ann-Catrin :

skriven

Godmorgon! Rost brödet var jättegott. Tror jag gör en smörgås tårte bakelse till förrätt till lördags middag. Laxen kommer jag också testa...Det finns många recept på mat och bak som jag lovar ska testas. Tack för all inspiration :-) Trevlig helg!

Svar: Tack Ann-Catrin!Va kul att du gillade min blogg och att du vill pröva laga efter mina recept!!
Ha en trevlig helg!
Kika gärna in igen
Kram//Erica
Erica Hermansson

Kommentera här: