Croissants

Grattis till alla Mammor på Morsdag!
Vad vore världen utan mamma? ( jaaaa även pappa)
Firar morsdag ensam, min mamma bor ju långt ifrån och mina barn bor ännu längre bort.
Men förgyller mitt kaffe med att testa Croissants på burk.
 
 
Testade några med Nutellafyllning, några utan.
   
Enklare än så här blir det inte;
öppna burken, 
rulla ut degen,
skär efter markeringarna,
(lägg en klick nutella om du nu vill ha det)
rulla ihop,börja med den breda delen mot spetsen,
lägg skarven nedåt på en bakplåtspappersklädd plåt,
pensla med uppvispat ägg,
grädda i 200 grader i 12-15 min
sikta florsocker
njut.
 
 
 
 
 
 
Hittat några takchifferplattor som jag ska försöka få någon med kakelskärare att skära bort spikhålen.
För jag tänkte återbruka dessa och använda dom som serveringsassietter!
 
Försöker göra bilderna inspirerande, vackra och varierande.
Vill ju att ni läsare ska bli hungriga , taggade och vill testa recepten.
Sigge är nog min största fan, han är iaf nyfiken på det jag sysslar med och visar sitt intresse!
 
(det va ju enkelt att använda burken, men nästa gång jag bakar dessa använder jag nog vanlig kavlad smördeg)
 
Kram//Erica
 
 
 

Kommentarer:

1 coffeeandcupcake.blogg.se:

skriven

Så gott :) De måste jag testa någon gång :)

Svar: Jo riktigt gott. Godast när dom kallna, jag brände mig på varm nutella!!Kram//Erica
Erica Hermansson

Kommentera här: