Mariannetryffel

 
Mariannetryffel
30 st krossade Mariannekarameller
250 g mörk choklad
1 dl grädde
 
200 g choklad att doppa tryfflarna i ( vit står det i receptet)
 
Värm grädden och smält karamellkrosset.
Rör ner den hackade mörka chokladen.
Rör tills det är en slät smet.
Häll upp i en skål och ställ i kylen att stelna.
Rulla kulor och ställ in i frysen en stund.
Smält chokladen och doppa kulorna.
Ät och njut.
Jag hade röd candy melts från Panduro som jag doppade mina tryfflar.
Innan chokladen hann stelna strödde jag på lite krossad Marianne.
 
 
 
 
 
 
 
 
Kram//Erica
 

Kommentarer:

1 Kajsa:

skriven

Så vackra!

Ska ha en liten julkalender på min blogg med länkar till bakbloggar varje dag. Jag ska även provbaka något från varje bakblogg. Är det okej om jag länkar till din blogg?

Svar: Ja tack gärna! Jag kommer att ha något juligt varje dag på bloggen! Jätte snällt att länka till mig! Som du kanske ser har jag haft Julinspirerande inlägg i en vecka,Kram//Erica
Finns på instagram ericagh66 och ericasmeny finns på FB
Erica Hermansson

2 coffeeandcupcake.blogg.se:

skriven

Fy va gott de låter :) Ha en bra dag :)

Svar: Stämmer,jättegott. Ha en toppenhelg du åxå!Kram// Erica
Erica Hermansson

Kommentera här: