Saffransessen/Pepparkakskrydda

Idag sparkar jag igång Julinspirerande blogginlägg. Det kommer att vara mat, bak, pyssel och lite annat .
Hoppas du vill hänga med.
Har förberett lite inför kommande bak, Saffransessens och Repparkakskryddor.
 
 
Saffransessens.
1 g saffran
6 cl vaniljvodka
Blanda allt och häll upp i väl rengjord burk/liten flaska.
0,75 msk essens ersätter 0,5 g torr saffran.
 
 
 
Pepparkakskrydda
1 msk mald el stött kardemumma
2 msk mald kanel
2 msk mald ingefära
1 msk mald nejlika
Blanda.
 
 
 
 
 
 
 
Kram//Erica
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Jessica:

skriven

Åh så mysigt, jag längtar massor till julen!

Svar: Jag längtar åxå. Gillar mys m glögg, pyssla lyssna på musik och se alla julfilmer jag samlat på mig.Kram Erica
Erica Hermansson

2 Carro:

skriven

Kommer följa flitigt! :)

3 Carro:

skriven

Kommer följa flitigt! :)

Svar: Tack snälla!Kram//Erica
Erica Hermansson

4 Anonym:

skriven

Du menar ml inte cl va?

Svar: Menar cl!! Har ett drinkmått.Bakade biscotti idag med essensen, kom ihåg skaka flaskan noga innan användning. Å så gul degen blev, å den smakade fint!
Kram Erica
Erica Hermansson

5 Saffransälskare:

skriven

Wow, 60 CL essens av endast 1 g saffran?! Det är ju typ en hel flaska vodka. Helt underbart att få saffranet att räcka så länge ju, det måste jag testa! Tack för inspiration! :D

Svar: Tack för att du påpekade detta, klart att det Inte ska va 60 cl utan 6 cl!Tack snälla ! Nu är det ändrat i inlägget!
Kram Erica
Erica Hermansson

Kommentera här: