Semmelmilkshake

 
Snart så är det ju fettisdag, och semmeldax.
Jag har bakat semmelbullar som ligger startklara i frysen, ja vi har även hunnit äta en o annan semla.
Såg på TV4 Nyhetsmorgon igår, och då svepte en bild jag kände igen; mina semmelcupcakes svepte förbi i rutan! Så jäkla kul!
 
 
Här är länken till receptet 
 
http://ericasmeny.blogg.se/2015/january/semmelcupcaks.html
 
 
Semmelmilkshake
1 port
 
2 dl mjölk
1 semmelbulle
2 msk mandelmassa
en god vaniljglass
kardemumma
 
Kör mjölk o mandelmassan slät med en stavmixer.
Smula ner semmelbullen i mjölken och ös på med en rejäl skopa vaniljglass.
Kör med stavmixern.
Häll upp i ett glas, pudra över lite kardemumma.
Njut.
 
( är ju perfekt att göra av gårdagens semlor som blivit över)
 
 
Kram//Erica
 

Kommentarer:

1 Helene:

skriven

Milkshake var något nytt!! XD

2 Helene:

skriven

Milkshake var något nytt!! XD

Svar: Riktigt gott.Kram//Erica
Erica Hermansson

3 Vilma:

skriven

Det var något jag aldriiiig har hört om

Svar: Riktigt gott.Kram//Erica
Erica Hermansson

4 patricia Norrgård:

skriven

Ser gott ut! :)

Svar: Tack snälla. Den va riktigt god.Kram//Erica
Erica Hermansson

5 Anonym:

skriven

Åh ser så gott ut :)

Svar: Den var god!Kram//Erica
Erica Hermansson

6 rememberthiis.blogg.se:

skriven

Låter spännande :)

Svar: Riktigt gottKram Erica
Erica Hermansson

7 Patrticia:

skriven

Ser riktigt mumsigt ut!! :)

Svar: Tack snälla.Måste säga att min Semmelesspresso va väldigt god.
Kram//Erica
Erica Hermansson

8 JUNITEJJ:

skriven

Så himla smaskigt!

Svar: Riktigt gott! Semmelespresson va oxå jättegod
Kram//Erica
Erica Hermansson

Kommentera här: