Smördegsflarn m Kryddkorv

 
Sist jag var och handlade på maxi hade dom provsmakning.
Jag är ju ingen fan av korv, men jag tyckte att denna rätt smakade väldigt gott.
Och man behöver ju inte lägga på så mycke korv då man lagar själv( gjorde bara några små korvbitar o tog tomatskivor på min hörna)
 
Smördegsflarn m Kryddkorv
4 port
 
1 rulle färsk smördeg
1 burk kronärtskockshjärtan 
4 msk tomatpesto
4 chorizo, Kabanoss el annan kryddkorv ( jag hade chorizo )
1 mozzarella
( tomatskivor)
pumpakärnor
persilja
ca 150-200 g färskost
 
Ugn: 200 grader
Rulla ut smördegen på en bakplåtsklädd plåt.
Skär kronärtskockorna i mindre bitar, lägg dom i en bunke och vänd dom i tomatpeston.
Dela varje korv i fyra delar på längden, sen på mitten.
Fördela kronärtskockorna över smördegen, smula över mozzarellan och lägg korvarna m snittytan uppåt.
(på m tomatskivorna)
Strö över pumpakärnorna.
Grädda flarnet mitt i ugnen i ca 20 min.
Klicka färskosten över det nygräddade flarnet, strö på persiljan.
Jag serverade flarnet med isbergssallad o balsamico.
 
 
 
 
Receptet från icaköket.
 
Önskar Er alla en trevlig helg.
Ni vet väl att ericasmeny har en egen fbsida och att jag finns på insta: ericagh66
 
Kram//Erica
 
 

Kommentarer:

1 rememberthiis.blogg.se:

skriven

Ser gott ut :D

Svar: Tack, var jättegott!Kram//Erica
Erica Hermansson

Kommentera här: