Chaisirap

 
Har varit en vecka hos min dotter i Uppsala, och en dag kokade jag en chaisirap åt henne. 
Den fick klart godkänd.
 CHAISIRAP
för en liter
 
1 liter vatten
9 påsar Earl Grey
3 st kanelstänger
1 st vaniljstång ( el 1 msk flytande vaniljessens)
2 tsk kardemumma
ca 15 hela kryddnejlikor
½ tsk muskot
½ tsk ingefära
1-1½ dl rörsocker 
1 msk rivet apelsinskal
 
 
 
GÖR SÅ HÄR:
Koka upp vattnet, ta kastrullen från spisplattan och rör ner alla ingredienser. Låt dra under lock i cirka 20 minuter. Sila och häll upp på flaska  Avnjuts tillsammans med varm, skummad mjölk (ungefär 1 del sirap, 3-4 delar mjölk).
 
Kram//Erica 

Kommentarer:

1 Wifeey:

skriven

Men så gott :D

Svar: Kram//Erica
Erica Hermansson

2 sarah:

skriven

åh ser myssigt ut

Svar: Tack snälla. Kram//Erica
Erica Hermansson

3 Sara Ekman:

skriven

Åh vad gott :)

Svar: Kram//Erica
Erica Hermansson

4 Tess:

skriven

Åh, så mysigt det ser ut! Och det verkar väldigt gott :D

Svar: Tack snälla . Kram//Erica
Erica Hermansson

5 Fia:

skriven

Men oj vilket bra recept! Nu vet jag precis vad jag ska ge till min syster i julklapp!
Och vilken fin blogg du har! Vilken tur att det här inlägget ploppade upp som tips.

Svar: Tack snälla. Gett bort två flaskor och dom gillade smaken.Kram//Erica
Erica Hermansson

6 Ida:

skriven

Vad gott, måst testa detta!

Svar: Kram//Erica
Erica Hermansson

7 Hanna:

skriven

Men så gott det lät. SKa jag testa själv.

Svar: Gett bort två flaskor och båda gillade det. Kram//Erica
Erica Hermansson

8 Veronika:

skriven

Detta underbara tips kunde jag inte motstå utan gjorde det i går, så gott! Tusen tack för tipset!

Svar: Va kul! Gett bort två flaskor och båda har gillat smaken! Kram//Erica
Erica Hermansson

Kommentera här: