HJORTRONPAJ

 
 
HJORTRONPAJ

Deg:
100 g rumsvarmt smör
1 1/2 dl socker
1 ägg
3 dl mjöl
1 tsk bakpulver
Blanda ihop alla ingredienser.
Tryck ut degen i en pajform,du kan behöva mjöla handen.
Lägg i hjortron,ej sylt
Sockra lite på hjortronen.
 
Rör ihop Fyllningen:
3 dl creme fraiche
1 ägg 
2 tsk vaniljsocker
1 dl socker
Rör ihop och häll över bären.
Grädda i 175-200 grader ca 30 -35 min
 
Brukar göra denna paj med jordgubbar el krossad ananas.
Säkert god med hallon också.
Servera gärna en klick grädde el vaniljglass till!
 
 
Har inte bakat idag utan legat i sängen med ond kropp. 
Så jag hittade lite gamla bilder och blev sugen på denna läckerhet!
 
Får väl göra en djupdykning i frysen någon dag,för hjortron vet jag att vi har!!
 
Började även längta till sommaren
 
 
Kram//Erica

Kommentarer:

1 Erka Skogly:

skriven

Härliga sommarbilder och vilken god paj Som sagt, krya på dig!

Svar: En favvopaj! Går att använda de bär man har,färska som frysta!! Tack för omtanken,jag jobbar på tillfrisknandet!
Kram//Erica
Erica Hermansson

2 Ann-Catrin :

skriven

Vilken god paj.Den ska bakas till påsk. Krya på dig :-)

Svar: Tack tack,jag jobbar på det!! ;-)Kram//Erica
Erica Hermansson

3 Anita:

skriven

Gud så gott :D

Svar: Väldigt god. Färska jordgubbar på sommaren,eller en burk krossad ananas är goda att ha som fyllning åxåKram//Erica
Erica Hermansson

4 Robex Lundgren:

skriven

gillar du musik, missa inte min blogg intervjuar band varje dag
http://ghgumman.blogg.se/
http://www.facebook.com/mosanmusikfriket?ref=hl

5 Leila:

skriven

hjortron har jag faktiskt aldrig bakat med, måste jag testa nån gång, ser riktigt gott ut.

6 malinns:

skriven

Oj, är inte så mycket för efterrätter men tycker att din hjortronpaj verkar delikat. Tack för receptet det kommer att provas.Ha en trevlig söndag.

7 Mikxki:

skriven

Härliga bilder och pajen ser hur god ut som helst :)

8 Ingrid Lapprapple Lindh:

skriven

Hej Erica Jag gillar inte att laga mat sällan göra efterätter men denna paj kunne jag inte motstå har baka den flera gången både me snåttren :) å Blåbär kanon god Jo jag ha laga flera gånger efter dina recept Du en fantastisk duktig En jättefin blogg å väldigt mycke gott du gör. Tusen tack för att du delar me dej av dina recept och dessa fantastiska fina bilder Halv åtta hos mej skulle du kamma hem med glans . ha de gott /Kram från Rapple

Svar: Tack snälla!Pajen är god med jordgubbar och även med krossad ananas!
Kram//Erica
Erica Hermansson

9 Carmen:

skriven

Den bästa pajen jag har någonsin ätit! Inte nog med det, lätt att fixa om man inte gillar att baka. Tack!

Svar: Tack snälla.Kram Erica
Erica Hermansson

10 Gun Larsson:

skriven

Underbar hjortronpaj

Svar: Tack snälla// Kram Erica
Erica Hermansson

Kommentera här: