1 år, 8 år och 75 år,allt idag,13 januari 2014!!

Idag är det ett år sen Emelie flyttade ner till Uppsala.
Jag och Tobbe har varit tillsammans i 8 år. 
Otroligt att han stått ut med mig sååå länge ;-)
 
Bilderna är tagna på julafton!
 
Hittade denna skylt på Ica Maxi,kanske måste köpas... ;-)
 
 
Min pigga farbror Bengt fyller 75 år! Grattis grattis!
 
Har använt denna dag när vi äntligen fick se solen med att tvätta,förbereda morgondagens och torsdagens middag.
Sigge la sig att sova med Mamma Mu i renbäddad säng!
 
 
Vi åt ju stekt fläskytterfilee igår, men använde bara en tredjedel av fileen som var på drygt 1 kg.
Så idag tillredde jag det som vart över.
1/3 blev fileestrogganoff och 1/3 kokades till glöggkött.
 
Men idag slog vi på stort och gick på restaurang och åt.
Friterad kyckling och sötsursås åt jag. Gillar det skarpt!
Efterrätten åt vi hemma.
Hade gjort Plopp pannacotta
 
PLOPP PANNACOTTA
 
4 1/2 dl grädde
3 dl socker
150 g plopp
2 1/2 gelatinblad
 
Lägg gelatinbladen i kallt vatten
Koka upp grädden och lägg i plopp ,sjud grädden tills ploppen smält
Rör hela tiden
När ploppen smält,ta kastrullen från värmen och rör ner gelatinet
Häll upp i glas
Låt stelna nån timme i kylen
 
 
Blev inspirerad av en bild jag såg igår på svanar gjorda av handdukar som några vänner hade på sitt hotellrum i Thailand.
Men jag gjorde mina av servetter,ska slipa på utformningen i morgon!!
 
Hittade en rolig bild på FB idag när jag satt och bläddrade.
Så om jag inte hittar Sigge någon dag så vet jag vars jag kan börja att leta!! ;-)
 
Hahahaahaha
 
Kram//Erica

Kommentarer:

1 Adeline Kandalaftne:

skriven

GRATTIS!!!!
MASSA KRAMAR TILL ER BÅDA!

Svar: Tack vännen!Kramar till Er!
Erica Hermansson

2 Bbbi:

skriven

Grattis :)

Svar: Tack vännen!Kram
Erica Hermansson

3 Anneli Sandberg:

skriven

Ni börjar bli ett gammalt strävsamt par ni med...efter 10 års pendlande får man flytta ihop,
så man inte köper grisen i säcken, alltså!! ;)

Grattis önskar Anneli och Jon

Svar: Tack tack, jag håller ju på att flytta in lite i taget!! 😜Kram å hälsa
Erica Hermansson

Kommentera här: