Brödskedar

Idag har jag gjort ätbara serveringsskedar till midsommaraftonensbuffe.
 
Tänkte att det skulle vara en kul grej att servera några röror och kunna äta även det dom serveras i!
 
BRÖDSKEDAR
ca 30 st
 
25 g jäst
3 dl ljummet vatten, 37 grader
1/2 tsk salt
7-8 dl vetemjöl
Asiatiska soppskedar
 
Lös jästen i det ljumma vattnet.
Rör ner salt och mjölet.
Rör till en smidig deg, knåda den i några minuter.
Låt jäsa i minst 30 min i rumstemp under glad pack.
Kavla ut degen så tunt du bara kan.
Skär ut en bit deg och drapera på skeden.
 
Klipp bort överflödig deg.
 
Grädda i 175-200 grader i 10-15 min.
 
 
 
Fylld med skagenröra.
 
Röra med rökt älghjärta, äpple och pepparrot.
 
 
Kram//Erica

Kommentarer:

1 Bbbi :

skriven

Du är alltid så påhittig 😉
Ser hel läckert ut 👍😃

Kram Bibbi

2 Ann-Catrin :

skriven

Godkväll:-) Som Bibbi skriver du är verkligen påhittig. Och gott och fint ser allt ut det du gör. Tack för inspirationen! Fortsatt trevlig helg!

Svar: Tack Ann-Catrin för den snälla kommentaren!Brödskedarna m älghjärtsröran vart jättegoa!
Kram//Erica
Erica Hermansson

3 Mårtenssons kök:

skriven

Vilken rolig idé att servera röror på, den ska vi lägga på minnet!
Kul att du tittade in i vårt kök, det är alltid lika roligt med nya tips, både på bloggar och på mat. Det ser ju väldigt trevligt ut här hos dej.
Hoppas du haft en fin midsommarhelg,
kramar

Svar: Tack för titten, kika gärna in fler gånger!Skedarna var väldigt goda o uppskattade! Och ett kul sätt att servera smårätter på, och ingen disk blir det ju!
Hoppas ni haft en bra midsommar ni me!
Kram// Erica
Erica Hermansson

4 JUNITJEJ:

skriven

Så underbara! Nu blev jag riktigt hungrig!

Svar: Va trevligt, då har jag lyckats!Kram//Erica
Erica Hermansson

5 gia:

skriven

Ååå vad häftigt 😊 så mingligt. Det vill jag prova 😊 men jag har inte sådana skålar? ? Undra om man kan göra det an aluminium folie? ? Bra idé du har här 😊 ha det gott

Svar: Man kanske kan skära ut degen i en form av en sked.Göra en form av folie där du kan halvställa bröden...
Man får testa sig fram.
Kram//Erica
Erica Hermansson

6 Sofia Granath:

skriven

Smart tips och det ser verkligen smarrigt ut :)

Svar: Det va gott!Kram//Erica
Erica Hermansson

7 JOSEFINE:

skriven

Vad fiffigt väldigt fint att servera med :)

Svar: Och ingen disk👍Kram//Erica
Erica Hermansson

8 Amanda:

skriven

Så himla fiffigt ju!! :) Måste jag prova inför nästa middag!

Svar: Man slipper ju diska sen😃Kram//Erica
Erica Hermansson

9 Helen :

skriven

Vad läckert! Mums!

Svar: Tack snälla.
Erica Hermansson

Kommentera här: