MUG CAKE (kladdkaka-i-mugg)

 
 
 
 
 
 
Så har även jag testat göra Mug Cake.
Dom flesta recept jag har hittat, läst om och tittat på har varit av det nyttiga slaget!
Men så ramlade jag över detta, en riktig chokladbomb....å så god!!
Receptet är till 2 muggar,fint och enkelt om man får oväntat besök och vill bjuda på något gott till kaffet.
 
MUG CAKE  kladdkaka i mugg   2 muggar
 
4 msk mjöl
4 msk kakao
4 msk socker
3 msk olja (jag använde flytande margarin)
2 msk mjölk
1 ägg
1/2 tsk bakpulver
25 g hackad valfri choklad
 
Blanda ihop alla ingredienser till en slät smet
Smörj insidan av 2 muggar med flytande margarin
Kör 1 mugg i taget i micron på full effekt i ca 1 min
Kör den andra muggen..
 
 
Om du inte vill servera i muggen så ta en vass kniv och lossa kakan från muggens `väggar´
Låt stelna 1 minut och stjälp upp kakan på en tallrik
Ät den ljummen med en klick glass el grädde...
Mmmmmm.....
 
 
 
 
Kram//Erica

Kommentarer:

1 Anna:

skriven

Har varit så sugen på detta hela dagen, så hade tänkt att göra en liknande. Lustigt! Gott ser det ut i alla fall :)

Svar: Hej Anna!Jag har åxå tänkt testa dessa länge,så idag blev det äntlingen av.
Å det blir fler gånger.
Denna var en riktigt rik chokladbomb...enkel och snabb!
Jag delade receptet och gjorde 1 och det gick fint!
Att få 1/2 ägg är enklast att knäcka ägget i en kopp och vispa upp det och ta hälften!
Kram//Erica skriv gärna när du testat vad du tyckte!!
Ha en fin torsdag!
Erica Hermansson

2 leavanny.blogg.se:

skriven

Super mumsigt :D

3 coffeeandcupcake.blogg.se:

skriven

Mums så gott de ser ut :) Fina bilder :) Ha en fortsatt trevlig helg :)

Svar: Tack Ida!Ja jag försöker...mug caken va super gooo! Snabbt å enkelt!
Kram//Erica
Erica Hermansson

4 Hannah:

skriven

Kika gärna in i min blogg, ställ gärna frågor så det blir lite mer "fart" i bloggen också! :) (http://miniwiini.blogg.se/)

5 maja | mode, foto, vardag mm:

skriven

Mmm gott! Det där ska jag testa!

Svar: Jaa du Maja,den var beroendeframkallande! Enkel och god,snabbt gick det åxå!Ha en fin söndag//Kram
Erica Hermansson

6 Moa :

skriven

Gud så gott det ser ut! Måste testa!

Svar: Väldigt gott va det,fort går det ju åxå i micron!Ha en fortsatt fin söndag//Kram
Erica Hermansson

7 Emma:

skriven

Åh vad gott det ser ut :)

Svar: Testa gärna, väldigt god med riklig chokladsmak! Ha en fortsatt fin söndag//Kram
Erica Hermansson

Kommentera här: