Vitlökspotatis

 
Idag grillade vi ytterfilé, och jag hade köpt hem en påse delikatesspotatis.
Så jag gjorde Vitlökspotatis, bland den godaste potatisen till grillat, ja till kött överlag.
Enkelt är de också.
 
Vitlökspotatis
potatis, skalade el skrubbade småa färskpotatisar
vitlök
smör 
persilja
salt&peppar
 
Koka potatisarna som vanligt i saltat vatten.
Häll av vattnet, lägg i en klick smör, pressa i vitlök, ner med persilja, salta o peppra.
Rör om, gör inget om potatisen blir lite mosad.
Servera direkt.
Idag fick potatisarna sällskap av lite haricots verts som fick slungas med i smör/vitlöken.
 
 
Ni vet väl att jag även finns på instagram, ericagh66, och att ericasmeny har en egen Facebooksida.
Jag blir även jätteglad när ni delar mina receplänkar och när ni lämnar en kommentar!
 
Kram//Erica

Kommentarer:

1 rememberthiis.blogg.se:

skriven

Ser himla gott ut :D

Svar: Å så enkelt!Kram//Erica
Erica Hermansson

Kommentera här: