Donut Muffins

Ja jag vet att det är Kanelbullensdag.
Men jag bjuder på dessa godingar istället.
Dom är doppade i kanelsocker så lite kanelsmak får man iaf!
 

Donut Muffins
 
12 muffins
 
50 g rumsvarmt smör
3/4 dl neutral olja
1 dl socker 
1 dl farinsocker 
2 stora ägg
5 dl vetemjöl 
1 tsk bakpulver 
1 tsk bikarbonat 
2 tsk vaniljsocker 
2 krm salt
2 1/2 dl mjölk
 
Garnering:
25 g smält smör
strösocker( jag hade råsocker)
mald kanel
 
Ugn: 225 grader
 
Vispa smör, olja, socker, farinsocker och vaniljsocker pösigt.
Vispa ner äggen.
I med mjöl, bakpulver och bikarbonat.
Vispa ner mjölken.
Fördela smeten i 12 muffinsformar. Jag ställde formarna i en muffinsplåt.
Smeten hade jag i en spritspåse, tycker det är enklare få smeten i formarna.
Grädda mitt i ugnen i ca 15 min, fått fin färg och genomgräddade.
Jag kollade med sticka.
Låt svalna på galler.
 
Smält smöret.
Blanda kanel och socker.
Pensla muffinsen med smör och doppa muffinsen i kanelsockret.

 
Kram//Erica

Kommentera här: