Vispat vitlökssmör

Oftas gör man kryddsmör i rullar och kyler smöret så man kan servera i bitar.
Men vispat kryddsmör är fint att servera till grillat, lätt att bre på bröd och tex grillade majskolvar.
Till söndagens grillmiddag gjorde jag Vispat Vitlökssmör.
Gör så här:
vispa rumsvarmt smör med elvispen
pressa el riv vitlök, så många som man vill ha
salta lite och strö ner lite fryst persilja
smaka av och tillsätt mer av något om det behövs
vispa ihop allt till ett fluffigt smör
ha smöret i en skål och lättast om det finns en smörkniv och sked att ta med
serveras till grillat kött, till bröd och grönsaker
 
om det blir kryddsmör över efter Middan kan man ju göra en rulle av smöret
rulla in det i glad pack och förvaras i frysen tills nästa gång du vill ha vitlökssmör
 
I dagarna håller jag på med ett inredningsprojekt.
Denna hörna i hallen ska få ett litet lyft.
Bilder kommer sen på resultatet.
Sigge bryr sig inte om mitt pyssel, han chillar i gråvädret!
Hoppas ni alla har en bra dag!
 
 
 
Kram//Erica

Kommentarer:

1 Bibbi:

skriven

Vitlökssmör som är så gott ! 😉
Sigge lika bra o söt som alltid.

Kram Bibbi

Svar: Jo Sigge är en goding å trogen! :-)Kram//Erica
Erica Hermansson

2 Carro:

skriven

Det såg jättegott ut i den där fina skålen! Härligt med lite persilja i, det har jag inte tänkte på att man kan göra! Vi hade en dag massa vispgrädde kvar i kylen, så jag passade på att visa min son hur man gör smör, med elvisp... Vi smaksatte det med flingsalt och vitlök, och serverade det till grillat :) Det blev otroligt gott!

Svar: Va kul att göra eget smör, å gott me!Kram//Erica
Erica Hermansson

3 coffeeandcupcake.blogg.se:

skriven

Fy va gott :) Så söt Sigge är :)

Svar: Jättegott på den grillade majsen,.... Ja på köttet me!Kram//Erica
Erica Hermansson

Kommentera här: