Madeleinekakor

Grattis till lilla bäbben Madeleine och Chris
Därför bakar jag Madeleinekakor idag!!!
 
MADELEINEKAKOR
12 st
75 g rumsvarmt smör
3/4 dl socker
1/2 tsk vaniljsocker
2 ägg
1 dl mjöl
ev rivet skal av 1/2 citron
 
Rör smöret pösigt med socker och vaniljsocker, använd elvisp
Vispa ner ett ägg i taget
Blanda ner mjölet och ev skalet
Smörj madeleinekakformen 
(enklast använda flytande smör)
 
Jag har köpt formen på www.lyckasmedmat.se
Klicka ut i formen
 
Grädda i 175 grader i 15 min
När kakorna var klara doppade jag dom varma kakorna i kardemumma/socker
Annars kan man sikta florsocker över dom
 
 Haft kaffefrämmande idag,alltid roligt med besök och att man har nybakat att bjuda på!!
 
Igår var jag och köpte mig ett kakfat för presentkortet jag fick när jag fyllde år
Tack Lillemor & Tore
 
Detta är också en födelsedagspresent
(Från Catta & Evert,tack igen)
 
Kram//Erica

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Låter som underbara kakor och jag ÄLSKAR tårtfatet. Kram!

Svar: Jag blev jättenöjd med kakfatet! Kommer från Design Bruka! Kram//Erica
Erica Hermansson

Kommentera här: