SMÅFRALLOR

 
SMÅFRALLOR
24 st
50 g smält smör
5 dl mjölk   37 grader
50 g jäst
1 tsk salt
1 msk ljus sirap
2 tsk brödkryddor
ca 11-12 dl mjöl
Smält smöret och värm mjölken till 37 grader
Lös jästen i mjölken och rör ner alla ingredienser, gör en smidig deg
Låt jäsa i ca 30 min
Gör till 24 bollar
Lägg bollarna på bakplåtspappersklädd plåt
Låt jäsa i 30 min
Pensla bröden med Ett uppvispat ägg och strö över vallmofrön
Gräddas i 200 grader i ca 10-12 min
 
Tips på hur man kan göra enkla formbröd till Påskbuffen
Påskhare
 
 
Kram//Erica
 
Testar att skriva bloggen på ett nytt sätt, ett recept i varje inlägg.
Vad tycker du är bättre,långa inlägg med många recept el flera korta?
Skriv gärna vad du tycker!!
Uppskattar Din kommentar, väldigt mycke!
 

Kommentarer:

1 Erika Skogly:

skriven

Åh, så goda frallor! I like! Jag föredrar ett recept per inlägg. Det blir lättare att hitta då. Ha en fin fredag. Kram på dig!

2 Erika Skogly:

skriven

Åh, så goda frallor! I like! Jag föredrar ett recept per inlägg. Det blir lättare att hitta då. Ha en fin fredag. Kram på dig!

3 Bibbi:

skriven

Alltid så bra saker på din fina blogg😃 Kommer hem ev söndag.
Bamsrkram o natt natt vännen/ Bibbi

Kommentera här: