Fisk i dagarna två

Har glömt visa mina 2roliga nya tallrikar som fick följa med mig hem från ett loppis!
 
Som gula tazzavtryck! Jag blir glad av dom!!
 
Har städat till lite i garderoben och stuvat om lite i några skåp.
Några tomtar fick också komma ut ur kartongen.
 
Han hälsar alla Välkomna en trappa upp!
Middan idag blev en annan variant på abborre.
 
Jag rev morot på grova sidan av rivjärnet
Smörade en ugnsform och täckte botten med morötterna
Saltade och pepprade abborrfileerna och la dom i formen
Skivade en tomat och la på
Rörde creme fraîche med lite majonäs, riven ost, salt och lite citronpeppar
Smetade ut röran över fisken
 
In i ugnen ca 200 grader i 20 min
Servera kokt potatis till
Jag får äta resterna imorgon till lunch, lyckliga jag!
Till kaffet efter maten testade vi en ny glögg...
.. den var faktiskt god!
 
Kram//Erica

Kommentera här: