Älgburgare

En enkel middag stod på agendan idag!
Hade lämnar lite nymald älgfärs framme sen igår
Formade bara färsen lite lätt till en burgare som jag stekte i lite smör tillsammans med lite hackad lök
Saltade och pepprade lite på burgaren när jag vände på den i stekpannan
När den nästan var klar öste jag i ca 1/2 dl ratatouille som jag hade gjort i förrgår.
Den fick vara i pannan tills den blivit varm!!
Enkelt och gott
 
 
Saften är kokad klar och satt i flaskor,många i plast som ska trängas i frysen tills det blir dax att dricka den!!
Gott mitt i kalla vintern att göra varm svartvinbärssaft!! Yummi!!
 
En sats coleslaw blev det att göra idag,den blir ju god om den får gotta sig i kylen nån dag
 
COLESLAW

4 grovt rivna morötter
1/4 strimlat vitkålshuvud
2 äpplen,skalade och tärnade
1 dl majonäs
2 dl creme fraiche
2 msk sirap
salt +grovmalen svartpeppar
pressad vitlök efter smak,jag hade i 2 klyftor
 
Kram//Erica
.

Kommentera här: