Behöver du en Baby,hör isf av dig till mig!!

När mina tankar på att försöka mig på sockerpasta kollade jag massor med bloggar och på pinterest.
Så så många fina tårtor och alster.Såg också att det fanns massor med formar och utstickare ,typ formar som trycker ut figurer och även lämnar relifer i den uttryckta figuren!
Då kom nästa fråga! Vars i Kalix får man tag i något sådant??
Candera i Kalix gör jättefina tårtor i sockerpasta och har lite tillbehör att sälja.
Så färger och ätbart lim kunde jag köpa där.
Panduro hade extrapris på sockerpasta så därifrån köpte jag vit pasta för att kunna färga själv!
Utstickare och formar blev att buda hem från Tradera! Klart billigast!!
Hade sett i ett inägg på en doptårta med en sååå söt baby,och en sån form hittade jag på tradera som jag budade hem billigt tillsammans med några blomutstickare.
Men då den kom blev jag ledsen. Hur skulle man kunna få till en fin liten baby i denna geleklump???
Så igår när Barbietårtan var klar knådade jag sockerpastan som var över,mjuk.Tryckte formen full och så in i kylen. På morron tog jag ut den,å kolla.....
....jag hade fått en baby!!!!
Så med lite mera inlevelse i knådande och naturfärgad pasta kan jag nog få till en baby!!!
Hör av er om ni behöver en unge!! ;-)
 
 
Nu blir det kaffe och en bulle!!
 
Kram//Erica
 

Kommentarer:

1 Nonna:

skriven

Haha du är fiffigast i hela världen. Gör små ungar bara så där! ♥

Svar: Japp,tänkte slå mig på att bli surrogatmamma!!! ;-)
Erica Hermansson

2 Anonym:

skriven

Haha du är fiffigast i hela världen. Gör små ungar bara så där! ♥

Kommentera här: