September

Vilken fin höstlördag det var igår...
Men förkylningen och snor i hela huvudet gjorde att inte så mycke blev uträttat.
Men en god Räkmacka åt vi iaf hemma...
..stekte en skiva fralla i smör,mosade avocado med majonäs,och bredde det på brödet då det var färdigstekt.
Ett skivat kokt ägg,räkor i lag,citronpeppar och coctailtomater.
Svårare behöver inte en lunchmacka va!!
 
 
Mätta åkte vi till Pålänge och såg grabben spela boll.
Varmt å skönt hade vi på bänken,fick se PGIF vinna med 2-1 mot Parkalombolo.
 
Sen hem och laga middan jag så längtat efter....porken som var klar och väntade på uppvärmning.
Värmde det kött vi skulle äta långsamt i stekpannan,i sitt fett/sås
Värmde pitabröd i ugnen
Så fylla de varma bröden med coleslaw,picklad rödlök och varm pulled pork....
Men Huvvvva sååååå gott,tur att det vart mycke kött över så man kan ta fram från frysen och göra sig ett ´bröd`snart igen!!
    
Recept på hur jag gjorde porken finns i tidigare inlägg,så även på coleslaw och picklad rödlök.
Idag blev jag bjuden på hemlagad pizza!! Goddigoddi!!
 
                                                            Kram//Erica
 

Kommentarer:

1 irene:

skriven

Jag måste gjort nåt fel för jag tyckte inte det var når speciellt.

Svar: Köttet är ju så mört efter många timmar i ugnen. Jag gillade inte heller den rökiga bbq såsen som var på den första jag smaka ! Den andra jag smaka var mildare men tänkte att jag gör en egen variant å smak å den blev ........å så god å i min smak!!
Erica Hermansson

2 irene:

skriven

Jag får testa utan den rökiga smaken nästa gång.

Kommentera här: