Testlagat soppa

Testlagat soppa för en veckotidning idag.
Enkel att göra och väldigt god blev den.
 
 
 
 
Till soppan serverade jag smörstekta surdegsbaguettskivor (som jag bakade häromdan)
När dom var färdigstekta strödde jag riven västerbottensost och persilja på de varma bröden
 
Snart är det ju PÅSK.... så jag kommer att ge lite tips.
Påskharen gillar jag,så det kommer bli några harar.
Påskägg kan man variera, här är några förslag
 
Sånna här äggkartonger i plast har man kunnat köpa i olika färger
Så varför inte återanvända dom??
Ritade en mall av denna hare och klippte ut några i färgat papper och målade detaljerna med svart penna
 
 
 
Små cellofanpåsar från Lagerhause som jag fyllt med godis och häftat fast Påskharen.
 
En annan Påskhare-mall
 
Marsmallows i en cellofanpåse (lagerhause)
 
Att dekorera sina cupcakes med pappersfigurer
Här har jag gjort en wrap i vit kartong och ritat med svart penna
Öronen är gjorda i smält vit choklad, och rosafärgad choklad
 
 
Här har jag gjort wraps i olika färger och klippt figurer i vit kartong och målat med svart penna och detaljer i färgat papp.
 
 
Denna Harrumpa är en godis till svans,tror dom kallas snöboll i lösviktsgodishyllan.
Tassarna är gjorda av smält vit choklad och vit choklad som färgats rosa
 
Denna hare har jag lånat från nätet!
 
 
Ska göra en chokladhare av köpes kakor
Smält choklad över vattenbad
Måla ett harhuvud på bakplåtspapper
Sätt fast den runda kakan på huvudet
Låt stelna
Sätt fast en minimarshmallows som svans med lite smältchoklad
 
 
Färga kokos med grön karamellfärg till gräs
 
Duka med en servetthare
 
 
Att göra Wraps i papp till sina cupcakes 
Klipp ett jack i muffinsformen
Klipp bort botten
Lägg ut den på ett papper och rita av formen,lägg till ca 1 cm på längden
 
 
Nog med tips för denna gång
Fler Påsktips kommer!!
 
Kram//Erica
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Erika SKogly:

skriven

Vilka roliga påskpyssel. Jag gillar särskilt chokladhararna där man såg svansen. Är du testlagare för Allers?

Svar: Ja Erika, det är åt dom! Lite kul få testa någons recept!
Har du varit det?
Kommer att komma lite påskpysseltips då å då fram till påsk!
Kram//Erica
Erica Hermansson

Kommentera här: