Morotskaka //Morotsrutor

 
Morotskaka i rund form
 
3 1/2 dl socker
2 ägg
2-3 fint rivna morötter
4 dl mjöl
1 tsk bikarbonat 
1/2 tsk salt
1 msk kanel 
1 tsk vaniljsocker
1 1/2 dl neutral olja, typ raps el solrosolja
2 dl kokosflingor
1 dl krossad ananas
 
Frosting:
60 g rumsvarmt smör
100 g creme cheese
3-4 dl florsocker
rivet skai av 1 lime el 1/2 citron
 
Kakan: Smöra och bröa en springform, isf ströbröd använde jag kokos.
Ugn 175 grader.
Vispa ägg och socker.
Rör ner de andra ingredienser , ska bli en slät smet.
Häll smeten i formen och grädda i 30-40 min.
( Vill du göra morotsrutor gör man dubbel sats och gräddar i smord o bröad långpanna)
 
Låt kakan kallna.
Rör ihop frostingen med elvispen.
Bred ut över den kalla kakan.
 
Jag hittade godismorötter på Lagerhouse som jag garnerade min kaka och färgade lite kokos.
 
 
 
Kram//Erica

Kommentera här: