Global uppvärmning.

Även idag har vi haft en toppen dag, vi har varit ute så gott som hela dan. Gården är krattad och blomlanden rensade. Alla måltider har intagits ute på altan.
Middan idag bestod av grillad älgfilee som jag hade marinerat i olja, soja, vitlök, aromat och lite vinglögg som blivit över. Till köttet åt vi potatisgratäng, sås gjord på egenhändigt plockade kantareller,sparris och feta/tomat/rödlök med basilika.
Ett gott tillbehör som jag nyss fick tips om. Jag skivade rödlök tunt och la i en ugnsform, hyvlade över lite smör,la skivade tomater över och tärnad fetaost. Sen in i ugnen ca 10 min i 175g. Efter 5 min strödde jag på fryst basilika.
Kram

Kommentarer:

1 Nonna:

skriven

Så mycket smarrigt, det där med rödlöken och fetaosten ska jag testa vid tillfälle..tack för tipset! Kram

Svar: Jo gör det, supergott. Har ätit det kallt till lunch och det var gott även då
Erica Hermansson

Kommentera här: