Lill-lördag

Varit kopplad till en blodtrycksmätare från igår morse. Så det var skönt att få åka till vårdcentralen i morse och bli frånkopplad. Har även lämnat 4 rör blod! Ja vad gör man inte för sin hälsa. Har även ett till besök på vårdcentralen 15.30.
Så då har jag gjort en snabblunch av nudlar som jag inte använde i lasagnen och köttfärssås. Riven parmesan och ketchup på det det gjorde det till en smarrig lunchtallrik, och en husmans till det! Underskatta inte ett mört hårdbröd!
Så tyckte jag att några äpplen i fruktskålen viskade "baka något gott av oss". Ok, tänkte jag! Äppelmandelsnitt med marzansås!! Skulle smaka gott till kaffet! Rör 125g rumsvarmt smör pösigt med 1 dl socker. Tillsätt 2 ägg och 2 dl mjöl. Inget bakpulver ska vara i denna kaka. Bred ut smeten i en smord limpform. Riv 75g mandelmassa och 2 äpplen av en syrlig sort.riv på den grova sidan. Blanda ihop med lite ljus sirap och kanel. Lägg detta över smeten i formen och strö lite råsocker över. Gräddas i 175 grader ca 30 min. Serveras med kall marzan.

Kommentera här: