Sigges nya kläder....

Sigge har fått en för tidig julklapp, han behövde få ett varmare täcke inför vintern!
Så vi hittade ett rött och fint ett, med reflexer!
Nu kanske syns han när nosar i diket på kvällsprommisen!
 
 
 
Flera dagar har jag bara ätit rester och joggi,men ikväll så lagade vi Oxfile,ugnsrostade rotsaker,tomatsallad och sauce verte!
Torbjörn fick äran att steka köttet och det gjorde han perfekt!!
Jag gjorde såsen och salladen.
 
SAUCE VERTE

2 äggulor
2 tsk vitvinsvinäger
2 tsk dijonsenap
2 dl olja
1 tsk salt
1 krm cayennepeppar
1 pressad vitlöksklyfta
2 msk persilja
1 msk gräslök
 
Rör ihop äggulor,vinäger och senap
Häll försiktigt i olja under vispning
Rör ner kryddorna
 
 
Under min Stockholmsvistelse blev jag och min dotter hembjudna till goa fina vänner på libanesisk mat.
Bl.a en god tomat/lök/persiljesallad
Gjorde en liten variant i afton,blev inte lika god som din Adeline,men godkänd!
 
Tomatsallad
 
tomater
persilja
finhackad lök
olivolja
salt
citronsaft
citronzest
mald kryddpeppar
 
Nu är man mätt och belåten,soffhäng med en koppkaffe och myskläder!
Ha en skön fredagkväll och helg
 
Kram//Erica
 

Kommentarer:

1 Adeline Kandalaftne:

skriven

Salladen heter Tabbouleh!
Det ser väldigt gott ut!
Man kan lägga till en matsked fin burghol

Svar: Tack än en gång för en trevlig kväll med god mat och dryck! Å tack för allt annat också fina Adeline! Kramar i massor!!
Erica Hermansson

2 Adeline Kandalaftne:

skriven

man tackar inte sina vänner 10 gånger!!! :-)
eller är vi inte det?
hoppas att vi ses igen snart!
jättekram

Svar: Men jag är såå sjukt tacksam över allt jag fick!! Kram och hoppas vi ses snart
Erica Hermansson

Kommentera här: