Sköna Söndag

Varit på en liten julmarknad i Drängsmark. En renkorv och en hamburgare blev inhandlat.
Väl hemma så frostade Tobbe av frysen och jag började slå in julklapparna!
 
Sen har vi varit bortbjudna på tacomiddag och till kaffet fick vi nybakade lussekatter!
Tack för det!
Ibland är det väldigt skönt bli bjuden på färdig mat,slippa stå i köket fast jag gillar laga mat!
När vi kom hem gjorde jag en äggtoddy som jag har tänkt göra både fredag och lördag,men inte hunnit el orkat!
 
 
SiggeNyfiken! Kanske han tyckte det luktade gott!! Jag tyckte om det iaf!
 
ÄGGTODDY
1 glas
 
1 äggula
1 msk socker
1 -2 msk rom
1-2 dl varm mjölk
 
Vispa äggulan och socker
Rör ner romen,jag använde Kapten Morgan,en mörk rom
Värm mjölken,vispa ner den i ägg/socker/romen
Häll upp i glas
 
Kram//Erica

Kommentera här: