Snart är JULEN här....

Belysningen på balkongen på plats, Check!!
Min hängande upp-å-nervända gran i sovrummet på plats, Check!!
Julklappsinköpen är påbörjade,Skönt!!
 
 
Läste någonstans idag att det var chokladens dag idag,så mitt på dagen blev det en thekopp och en 70%choklad med mintsmak!
Thekannan fick jag av en farbror när ett hotell i Tärnaby/Hemavan renoverade och bytte porslin!
Älskar formen på kannan,och jag tycker om mina farbröder me!
 
Middan blev en Köttfärsfylld fralla
 
Skar ett lock på frallan och grävde bort inkromet
Hackade en lök och fräste den i smör och smulade ner 400 g köttfärs
Brynde färsen och löken
Skalade och rev en morot på den fina sidan och blandade ner i köttfärsen
Tillsatte en burk champinjoner,en köttbuljongtärning,salt,vitpeppar och lite tomatpure
Låt puttra ett tag (jag gjorde i gjutjärnsgrytan)(smaka av och salta och peppra mer om det behövs)
Riv ost och strö lite ost i botten i frallan,rör ner 1 1/2 dl ost i köttfärsen och fyll frallan med färsen
 
På med locket och in i ugnen i 175 grader i ca 15-20 min
 
 
Servera gärna med rivna morötter!!
 
 
Nu mys i soffan med Sigge
 
Pite imorgon och magnetröntgen!
 
Kram//Erica

Kommentarer:

1 Irene:

skriven

lycka till imorgon. Jag har ett recept på en fylld fralla som jag ska leta fram så får du testa och ge expertutlåtande.

Svar: Tack Irene! Kram
Erica Hermansson

2 Bitte:

skriven

Det ser så gott ut! Lycka till i morgon. Kör försiktigt.

Svar: Tack Bitte! Jo den är både god och enkelKram//Erica
Erica Hermansson

Kommentera här: