Denna da blev en Pizzada!

Har haft läkarbesök idag! Måste berömma min läkare Moa! Tur jag har henne,hon ger mig hopp! Å idag gav hon mig även en spruta i axeln,får hoppas att den gör så att jag kan använda min högra arm igen,iaf kunna klä mig själv!!
 
 
Va trött efter en timme på vc,så det blev en fruktstund, mellanmålet blev en palm.Men nästa gång ska jag ha apelsin istället för clementin!!
Lite att göra,kanske det! Men ibland måste barnasinnet få fritt spelrum!!
 
Sigge hjälper husse att heja på Skellefteå AIK
 
Promenaden var gudomlig i afton,lugnt och nästan vindstilla.
Nere vid Kalixälven hade himlen och vattnet så vackra färger!
 
Sen blev det Pizzatime!
 
Köpte ett pizzakit,med färdig deg och tomatsås.
Fyllningen på halva pizzan är tacoköttfärs som blev över från enchiladasen igår,andra halvan är skinka och bacon.
Både mozzarella och vanlig riven edamerost toppades pizzan med.
 
Gjorde några småpizzor som jag åt vid tv.n medans jag såg Halv 8 hos mig!
 
Pizzasalladen gjorde jag ju igår för att den skulle hinna få dra och få gotta till sig.
Gjorde en kall lag,testade göra en ny.Brukar alltid annars göra med kokt lag.
Ni ska få recept på båda!
PIZZASALLAD 1
Strimla 1/4 vitkålshuvud fint,jag hyvlar med osthyvel
 
Lag; 2 msk vitvinsvinäger
1 msk olja
1 msk vatten
1 tsk salt
1 tsk grovmalen svartpeppar
 
PIZZASALLAD 2
Hyvla 1/4 vitkål
 
Lag; 0,5 dl vatten
0,5 dl olja
2 msk vinäger el ättika
1 msk socker
2 tsk salt
Koka upp lagen
Häll den varma lagen över vitkålen
Blanda i grovmald svartpeppar
Rör om
 
 
Köpte ett nytt the idag,så nu ska jag koka mig en kopp och kura mig under filten och se Hela Sverige Bakar!
Man kan alltid få något tips!!
 
Ha en skön torsdagkväll!!
 
Kram//Erica
 
 
 
 
 

Kommentera här: