Leker med maten ..Igen!!

Har gjort lite fler tester och förslag till Halloweenparty!
Vissa är mer pyssliga och tidskrävande än andra.
 
Häxhatt
Man behöver glassrån
Nobless 
Grön och svart sockerpasta
Cupcakes
Grön grädde
Smält choklad
 
Jag värmde faktiskt lite grädde i en kastrull och hackade chokladen och lät den smalta i den varma grädden under omrörning
Sen kapade jag glassrånen med en tandad brödkniv, till lagon storlek
Doppade glassrånet i chokladen och lät den droppa av lite innan jag ställde den på Noblessen
Sen in i kylen att stelna
Sen spritsa den färgade grädden på en cupcakes
Göra hattdekorationerna av färgad sockerpasta
 
 
SPINDELKLUBBOR
klubbor
piprensare
ögon
 
 
 
Oreospindlar och fladdermöss
Man kan göra ögonen ätbara om man vill 
 
 
GODIS & POPCORNHÄNDER
 
 
Tomatsoppa med creme fraiche öga & fladdermöss av smördeg
(köpte färdig tomatsoppa)
skar ut fladdermöss med kniv efter en mall
man kan köpa kakmått hos www.klaraform.se,just nu köp 3 betala för 2!
 
 
KORVMUMIE
hotdogs inlindade i smala remsor av utkavlad smördeg
gräddas i ugnen 200 grader tills dom fått fin färg!
 
Det var mina Halloweentips denna dag!
Finns fler tips i ett äldre inlägg!
Kolla gärna!
 
 
 
 
Blev en stor form med en riktigt god Lasagne till middag idag!
 
Kram//Erica

Kommentarer:

1 Coquina:

skriven

Vilka bra tips till Halloween =) Ny grym tävling på min matblogg så kika gärna in där och tävla om produkter värda över 1000 kr =)

Svar: Tack! Ska genast kika in hos dig! Ha en. Trevlig helg! Kram//erica
Erica Hermansson

Kommentera här: