Oreokakor

Har inte lagat mat utan ätit av tjälsteken och potatisgratängen i flera dar nu!! Men vad gör väl det när det är så gott!?!?!
Marinaden som jag marinerade tjälknölskivorna med är god att marinera fläskfileen som är helstekt och skuren i tunna skivor. Fin buffemat som man kan göra en dag i förväg.Blir bara godare om det får stå ett dygn.
Men så i afton fick jag ett litet bakryck.
Har kikat runt lite i bloggar på jätteduktiga bagare,dom gör otroliga skapelser med sockerpasta. Ooooo jag blir så....jag vill också kunna göra!!
Men nu blev det en typ av cakepops som jag bakade i afton,cakepops utan pinne
Cakepops med oreokakor och utan pinnar.
 
Oreokakor
1 pkt oreokakor
75-100 g philadelfiaost
ca 100 g smält choklad,jag tog vit denna gång
 
Kör kakorna till fina smulor i matberedaren
Rör ner lite philadelfiaost, lite i taget och blanda ordentligt
tills smeten håller ihop
Rulla bollar i önskad storlek och låt stelna i kylen
Smält chokladen och doppa bollarna
Stoppade dom i formar 
Förvaras i kylen
 
Kram//Erica

Kommentera här: