Tillverka egna muffinsformar

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu har jag testat tillverka egna billiga, trendiga muffinsformar!!
Och jag kan säga att jag blev glatt överraskad över resultatet.
Tog ett ark bakplåtspapper (jag hade köpt 3 förpackningar på Dollar Store för 10 kr)
Delade bakplåtspappret i fyra delar.
Det blev ju lite avlånga ark, vill man kan man klippa dom så det blir fyrkanter.
Jag använde dom avlånga.
Tog fram en mugg med en ganska smal botten (5 kr mugg från Ikea), ska vara så att den ryms i en muffinsplåt.
Pressa bakplåtspappret över koppens botten,pressa hårt.
Å se, nu har du fått en muffinsform.
Ställ den i en muffinsplåt, att använda en muffinsplåt är ju ett krav till dessa muffinsformar...det förstår nog alla!
Fyll på med smet, och grädda som vanligt.
Tänk va mysigt baka matmuffins i dessa, knyta ett litet snöre runt om (så muffinsen blir riktigt fin) och ta med på vårens och sommarens picknickar......
Ja nu drömmer man sig bort
 
 
 
Kram//Erica
 
 

Kommentarer:

1 Thea:

skriven

Påhittigt! Gräddade du muffinsen i en muffinsplåt sedan? :)

Svar: Joo ställde muffinsformarna i en muffinsplåt.Det blir mycke billigare att göra dessa muffinsformar själv, sen knöt jag ett snöre. Bara för att piffa till dom lite!!
Kram//Erica, testa gärna och skriv en liten rad hur du tyckte det funkade för dig!!
Erica Hermansson

Kommentera här: