Äppelrosor

 
Hösten är ju för härlig med dess skördefest.
Idag har jag plockat äpplen hos svåger å svägerska.
Gjort mos och Äppelrosor.
 
Smördeg
Socker
Kanel 
Smör
Vatten
Äpplen
Kärna ur äpplet.
Skär i tunna skivor.
Lägg äppelskivorna i en kastrull med 3 msk socker o 3 msk vatten.
Koka ca 5 min så äppelskivorna blir mjuka.
Låt kallna.
Skär tunna remsor av smördegen.
Bred på smör, kanel och socker strös på.
Lägg 6 äppelskivor på en smördegsremsa och rulla ihop.
Ställ rosen i en form.
 
Grädda i 200 grader i ca 20 min.
 
 
 
 
Servera med marzankräm
 
Kram//Erica

Kommentarer:

1 Bibbi:

skriven

Underbara rosor !😃
Du har så många fiffiga idéer 😉
Och nog är den här ljuvlig med sin frukt.

Kramis vännen min / Bibbi

Svar: Tack vännen!Kram//Erica
Erica Hermansson

2 Pernilla:

skriven

Fina. Hur lägger du på äpplena. Fanns ingen bild om hur de ska ligga på degen?

Svar: Jag lägger 6 äppelskivor på varje remsa. Remsorna av degen är ca 1 cm. Lägg äppelskivorna lite omlott å så rullar du ihop. Hoppas min beskrivning hjälper! Kram//Erica
Erica Hermansson

3 coffeeandcupcake.blogg.se:

skriven

Va gott de verkar :)

Svar: Tack. Dom va goda!Kram//Erica
Erica Hermansson

Kommentera här: