Ansjovispastejer

 
Dessa godingar bjöd jag bl.a på i torsdags när jag hade mitt glöggmingel med vännerna.
Tycker om att samla mina fina vänner och umgås med lite gott att tugga på Medans man får prata av sig lite.
Fick detta recept av en nyfunnen vän, som just nu håller på och kvala in till Halv åtta hos mig.
Håller tummar och tår för dig Helena!! Och tack för receptet!
 
 
Ansjovispastejer
 
Deg; 200 g smör
200 g mjöl
3-4 msk kallt vatten
 
Fyllning; 8 finhackade ansjovisfiléer 
1 finhackad lök ( jag hade charlottenlök)
2 dl grädde
2-3 ägg
ansjovisspad
 
Nyp ihop till en deg, tryck ut den i 12 formar.
Finhacka löken och stek den i lite smör. Rör ner de hackade ansjovisarna.
Lägg lökansjovishacket i botten formarna.
Vispa ihop ägg, grädde och lite spad.
Fyll formarna t hälften.
Grädda i 225 grader ca 15 min.
 
Kan med fördel göras i förväg och värmas vid servering i micron.
Kan frysas.
 
 
 
Kram//Erica

Kommentera här: