Semester

Nu är det semestertider och vi är med husvagnen.
 Då blir det enklare mat som lagas på grillen, så det blir lite semester även från bloggen när inget nytt lagas!
Men kommer att lägga upp lite sommarbilder lite då och då!
 
Gjorde en kvällssmörgås i hamburgerbröd.
Dessa är nostalgi för mig, för då jag gick högstadiet i Tärnaby/Skytteanskaskolan fick vi köpa dessa godingar på fredagar.
Så här görs mina smörgåsar ala el classico....
Smöra hamburgerbröden.
Lägg på några salladsblad och någon skiva tomat.
På med skinkskivor, ostskivor och en klick mimosasallad.
Njut!
 
 
 
Grillat lat ryggbiff med kappa, stekt burkpotatis som kryddats med grillkrydda, vitlökssmör och grillad majs.
Jag skär loss majskornen när kolven är färdiggrillad, slipper få masjakal som fastnar mellan tänderna!
 
Smultron på strå är ju sommar på ett grässtrå, men hittade bara ett moget smultron....
Så får jag bara lite sommar då?? :-)
Vi har jättevarmt här i Vindeln där vi är med husvagnen.
28-30 grader varmt.
Kvällarna är varma och ljusa.
Naturen och Vindelälven är vacker.
 
 
 
Tre  nykläckta sädesärlor.
 
Sigge chillar!!
 
Ha sköna sommardagar tills vi ses igen, snart hoppas jag!
 
 
Kram//Erica
 

Kommentera här: