CHEESECAKE i muffinsformar

Dessa små godingar görs i muffinsformar och kan göras i förväg och ligga på lur i frysen.
Fint att kunna ta fram om man får oväntat besök el som planerad efterrätt!
Dessa är till ett speciellt tillfälle,dessa ska smaskas på efter påskbuffe´n
 
CHEESECAKE i muffinsformar  6 st
150 g chokladcookies (krosade i smulor)
3-4 msk smält smör
muffinsformar (som ställs i en muffinsplåt)
 
Fyllning:
2 äggulor
1 dl socker
100 g philadelfiaost
2 dl grädde
1 1/2-2 msk lemon curd
 
Krossa kexen i matberedare till smulor och blanda ner det smälta smöret
Fördela smulorna i muffinsformarna och tryck ihop dom i botten
Vispa äggulorna och sockret fluffigt
Rör ner färskosten och lemon curden
Vispa grädden och vänd ner den i smeten
Fördela smeten i formarna och ställ in dem i frysen i ca 3 timmar
(lägg i en plastburk om du ska ha dom vid ett senare tillfälle)
Ta ut formarna ur frysen 10 min innan de ska serveras
Ta bort pappersformarna och garnera cheescaken 
Jag tog mandarinklyftor på burk och hyvlade choklad över
 
 
 
Har pyntat lite idag,påsken närmar sig ju!!
 
 
 
 
 
Kram//Erica

Kommentarer:

1 Erika Skogly:

skriven

Jag gillar att det är lemon curd i. Det blir en fräsch smak av det. Jag gjorde en med det en gång och dekorerade med jordgubbar. Det var riktigt, riktigt god. Så jag kan tänka mig att den är också är det. Ha en fin dag!

Svar: Å det fina att dom är gjorda i muffinsformar/portionsvis. Då kan man ha på lut i frysen och plocka fram bara det man vill ha per gång! Mina ska mumsas på till påsk när mina barn kommer hem!Ha en fintorsdag Kram//Erica
Erica Hermansson

2 coffeeandcupcake.blogg.se:

skriven

Så goda dom ser ut :) Smart med små istället för en stor :) Ha en bra helg :)

Svar: Det är fint ha dessa små godingar på lut i frysen om suget sätter in el om man får oväntat besök! Kram å ha en trevlig helg!
Erica Hermansson

Kommentera här: