Vårrullar

 
Att göra vårrullar är inte alls svårt att göra.
Det som tar tid är att skära grönsakerna och att göra fyllningen/fyllningarna.
Jag gjorde två smaker denna gång.
En med kycklingfärs och den andra med fläskfärs.
 
Kycklingfyllning:
2 morötter, grovt rivna
vitkål, hyvla med osthyvel
1/2 paprika, skuren i småa bitar
2 sallads lökar, skurna i små bitar
1 röd chili, skuren i småa bitar
Stek i smör.
Tillsätt 400 g kycklingfärs.
Stek allt tillsammans.
Smaka upp med salt.
Låt kallna.
 
 
 
Fläskfärsfyllning:
lägg glasnudlar i kallt vatten
4 champinjoner, finhackade
2 pressade vitlökar
1/4 paprika, finhackad
lite finhackad chili
Stek i smör.
Tillsätt 400 g fläskfärs
Salta och peppra.
Låt kallna.
Klipp ner dom nu mjuka glasnudlarna.
 
Lägg en klick fyllning på vårrulledeg och vik och rulla ihop.
Pensla rullen med matolja och lägg i en oljad ugnsform.
Jag gör så många rullar som vi beräknas äta.
Jag fryser ner överbliven fyllning till ett senare tillfälle.
Jag steker mina i ugnen isf att fritera.
175-200 grader varm ugn i ca 15 min, eller tills dom fått fin färg.
 
Servera med Sötsursås och om du vill även ris.
 
 
 
 
 
 
 
Kram//Erica

Kommentarer:

1 ɑ n n i k ɑ:

skriven

Gott!

Svar: Jepp, jättegott och jätteenkelt! Kram//Erica
Erica Hermansson

2 Susanna Maria J:

skriven

Å jag älskar vårrullar :D

Kommentera här: