Jaktlåda

Fick tips om denna maträtt av en kompis.
Klart jag måste testa den jag oxå, fast jag gjorde den på mitt vis så klart!
Receptet var i Jaktjournalen jan-feb 1999
 
Jaktlåda
 
500 g älgfärs
5 färska champinjoner
1 paprika
1 pkt bacon
1 gul lök
smör
6 dl okokta spiralmakaroner
3 dl creme fraiche 
3 dl grädde
1 buljongtärning
1 msk kalvfond
3 msk ketchup
2-3 dl riven ost
Finhacka champinjonerna, paprikan, löken och baconet, bryn hacket i smör med färsen.
Koka spiralmakaronerna i saltat vatten.
Koka ihop creme fraich, grädde, buljongtärning o kalvfond, rör ner ketchup.
Blanda samman allt + hälften av den rivna osten.
Ner med allt i en ugnsform.
Strö på resten av osten.
Gratinera i 225 grader i 30 min.
Servera med sallad.
 
 
Kram//Erica
 

Kommentarer:

1 rememberthiis.blogg.se:

skriven

Ser gott ut :)

Svar: Den var riktigt god!Kram//Erica
Erica Hermansson

Kommentera här: