Kubbmuffins

Ibland blir man sugen på kubb och kall mjölk.
Men ibland har man ju inte tid el ork att göra äkta kubbar.
Då går dessa muffins snabbt att göra.
 
Kubbmuffins
ca 20 st
 
200 g smält smör
1 ägg
3 dl socker
3 dl mjölk
8 dl mjöl
3 tsk bakpulver
1 1/2 tsk bittermandelolja
 
Pärlsocker 
 
Rör ihop allt till en slät smet.
Fyll smeten i muffinsformar, toppa med pärlsocker.
Grädda i 175-200 grader i 15-20 min.
Känn efter med en sticka så dom är klara.
Ät dom ljumma med kaffe el mjölk.
Enkelt o gott.
 
Jag gjorde i 12 muffinsformar och i en liten springform.
 
 
 
 
 
Kram//Erica

Kommentarer:

1 Sarah:

skriven

De e så kul o baka :)

Svar: Jag tycker om både baka & laga mat när jag orkarKram Erica
Erica Hermansson

2 Felicia - Konstverk och mammaliv.:

skriven

Åh vad gott! Jag som älskar kubb. :D

Svar: O kall mjölk till!Kram//Erica
Erica Hermansson

Kommentera här: